Tuesday, 31 May 2011

Kiroro - Sukina Hito

Buka laptop je lepas subuh tengoklah email kejap.
Tanpa ada perasaan apa2 tiba-tiba Faridah Taib a.k.a Beady mentioned my name in facebook.
Lama tak dengar khabar beady. Dan apa yang membuatkan aku terharu ialah Beady posted this Kiroro video clip in her wall and mengimbau kembali zaman2 semangat jepun dulu...waa...Boey Sensei !!!
Rindu nak jumpa sensei.. before fly hari tu nak hantar kad, tapi dsebbkan ayat dalam kad tu entah ape2, terus buang... da x sempat nak beli kad baru..urrm..;( 
tula..kau tulis lambat sangat...

Teringat zaman form 2 dekat mozac.
Semangat jugakla aku dulu belajar bahasa Jepun ni.
Tapi mase form 1 & form 2 jela. Da masuk form 3 and form 4, ntah ape2 jadinya dekat paper Nihon aku..terok bebenor markahnya..haha *sorry, im not dumb*

Lagu Kiroro ni kami nyanyi@koir when we were in form 2..still kids, innocent..and THIN ! :D
Boey Sensei la yang bersusah payah mengajar kitorang sehingga akhirnya, aku berjayalah pergi Jepun..huhu
Alhamdulillah..merasa jugakla nk jejak kaki dekat negara matahri terbit sana walaupun aku rasa I dont desrve that kind of chance coz i know im not good in dancing though..

Tapi Alhamdulillah...semua tu rezeki yang ALLAH nak anugerahkan pada aku kan.
Terima kasih sangat pada ALLAH kerana sentiasa memberi aku peluang2 sebegitu..
Tak pernah terfikir pun nak fly mane2 selain UK..huhu*ok, itu angan-angan saje ye*
Kalau aku pun tak pernah terfikr, apath lagi orang lain kan??Tapi tulah, Allah yang menentukan nasib2 dan rezeki hamba-hambaNYA..Dan aku adalah antara orang yang bertuah itu..subhanALLAH..
maka berjalanlah aku dengan membawa agamaNYA. teruskan berusaha humairah. anda harus KUAT !

Dlam banyk2 orang pegi trip to Japan in 2005, there is one of my friends telahpun berangkat ke Jepun few months ago. Seghonok dengar orang blajar kat Jepun ni..hehe  GANBATTE BEEFA !!!




Sukina hitoga tsurai tokini,
Iishoni ite agerarenai
Imasugu aini iite,
Gyuute kitsuku dakishimetai


Korekara zuuto futaridakara,

Kamisama kiito shiren kudashita

Shiawasse suguiruto, atode dameninaru

Dakara konna toki norikoeyou

aenaku narune, miokuruyo
Sayonara no maeni dakiau
Senakani mawassareta
Ookina te

Ano koro zuuto anatao hitorijime shite itayone
Imadewa koredakedemo konnani taisetsu nanoni

aenaku narune, miokuruyo
Sayonara no maeni dakiau
Kao o agete,hoho o yossete
Egao de iita

Denwa ya beru kakemakuute
Kimoti tsutaete irunoni,
Doushite konna fuuni
Namidabakari afureteru?

Hanaretetemo kokorono naka,
Kimiga irukara...


Translation

My beloved

While my beloved is in difficulty

I can't be there for him
I wish to go to meet him at once
And embrace him tightly in my arms


From now on, it will be the two of us forever, and so

The gods would surely put us to test
If we're too fortunate, things will not turn out well afterwards
Therefore, let's overcome these times together

We can't meet up anymore, right? I'll see you off!
We embrace each other before farewell
They were wrapped around my back, the big hands

In the past, I always kept you
To myself, didn't I?
Now, even your voice alone
Is so precious

We can't meet up anymore, right? I'll see you off!
We embrace each other before farewell
I lifted my head Approached your cheeks And said goodbye with a smile

Making calls and messages non-stop
In order to convey my feelings
Why is it like this?
Tears just keep brimming

We can't meet up anymore, right? I'll see you off!
We embrace each other before farewell
They were wrapped around my back, the big hands

We can't meet up anymore, right? I'll see you off!
We embrace each other before farewell
I lifted my head Approached to your cheeks (Despite being really upset)
And said goodbye with a smile

We can't meet up anymore, right? I'll see you off!
We embrace each other before farewell
They were wrapped around my back, (It's really lonely, you know!) the big hands

Despite our separation In my heart You (exist / live)...

p/s : Now i just realized what kind of song we sang..lagu cintan rupanya..i thought lagu kanak-kanak..uhuk3

No comments: